top of page

טיפים לעיצוב דוכן שימשוך את תשומת הלב ביריד



מתחילת הדרך שלי הייתי מגיעה מדי פעם לירידים, אצל חברות או בכל מיני אירועים. הרגשתי שאני משתכללת מיריד ליריד, לומדת איזה מוצרים כדאי להביא ומה פחות, שומעת דרך ההערות מה חסר ומה להוסיף. בכללי לפתוח דוכן זה דבר די חשוף. לא תמיד מי שמגיע מבין שמי שעומדת מאחורי השולחן היא היוצרת, לפעמים יש מי שחושבת שלא שומעים אתה או את ההערות שלה וזה יכול ליצור סיטואציות שהן בין משעשעות ללא תמיד נעימות. אנחנו רגילות לחנויות בקניון או במקומות אחרים בהן העובדות לא לוקחות אחריות למוצרים, כי מוכרת בזארה לא אחראית על העיצוב או על טיב הבד. וביריד? אני החלטתי מצבע המפה ועד הנקודה הכי קטנה במוצר שהדפסתי. 




בכל מקרה, אני מאמינה שהדרך הכי טובה ללמוד היא מלהתחיל לנסות. ב2022 התקבלתי ליריד "חוצות היוצר", יריד גדול בירושלים שנפרש על פני שבועיים. זה היה החלום שלי ואני שמחה מאוד שהגשמתי אותו. בפועל אני יודעת להגיד היום שלא הייתי מספיק מוכנה, לא היו לי מספיק מוצרים למכור אבל זה היה חתיכת בית ספר נהדר. בכל יום שעבר שיפרתי ודייקתי, הוספתי מוצרים חדשים- (שם נולדו ערכות הרקמה שלי! פשוט כי כמה ימים מבקרות ביקשו והבנתי שזה הרגע לצאת לדרך) ובעיקר למדתי יותר טוב איך לעשות דוכן שנראה טוב ומזמין יותר.


אחד הדוכנים הראשונים שעשיתי, אין ספק שהמוצרים לא מספיק נגישים וממקומים בצורה נעימה

אז כמה טיפים חשובים:


1. הגבהה. ככל שהמוצרים יותר בגובה זה יותר נוח למבקרת להסתכל עליהם. לעצור ולהתכופף זה לא תמיד מתאים. אפשר לעשות אפקט של גובה בעזרת דברים מתחת למפה, כמו הקופסאות שבהם את מאחסנת את המוצרים כשהמפה מכסה אותם, אפשר לקנות מעמדים מסוגים שונים.


2. נגישות. הכל צריך להיות כמה שיותר ברור ונעים. מחיר כתוב על כל מוצר או מוצרים זהים, הסברים אם צריך (לדוגמא אם זה מוצר ייחודי או לא מוכר). אני מבטיחה שגם אם הכל יהיה ברור עדיין יישאלו את אותה שאלה כי לא כולן מסתכלות לעומק אבל חשוב שהדברים יהיו נגישים למי שמחפשת את זה, בלי להסתיר ובלי לחשוב שהמסתורין יגרום ליותר מכירות.


3. אסתטיות. הדוכן שלך צריך להיות כמה שיותר מזמין. לא עמוס מדי, בל קישקושים שלא קשורים (כל מה שנמצא על השולחן צריך להיות למכירה אחרת זה מבלבל!) כדאי שלא יהיה צד אחד מאוד עמוס וצד אחד ריק, שיהיה נעים ויפה בעין.


אחד הירידים האחרונים- השולחן מרווח ומזמין, המוצרים בגובה נגיש

4. יצירתיות. זה הדוכן שלך. הוא כמו חנות קטנה שלך. זה מקום לבטא את עצמך ואת מה שמעניין אותך באופן שהכי מחמיא למוצרים שלך, זה המקום לעוף על הרעיונות וההשראות שלך. אל תנסי לעשות דוכן שנראה בדיוק כמו כל הדוכנים שראית, תחפשי איפה להוסיף את הטאצ' שלך שקשור למותג ולמוצרים שלך. במקרה שלי לדוגמא, זה בעיקר שימוש בדברים ממוחזרים ומעץ בהיר כי אלו הצבעים של העסק והרעיונות שעומדים מאחורי המותג האקולוגי שלי.


5. חיוך. זה כביכול מובן מאליו אבל זה כל כך חשוב. יריד יכול להיות מתיש ומעייף. לפעמים תעמדי על הרגליים כמה שעות ועדיין, בשביל מי שמבקרת אותך בדוכן הכל חדש ואת הפנים של המוצרים שלך. חיוך, להגיד שלום או אפילו לפתח סמול טוק- זה מקפיץ ממש את מה שלקוחה מרגישה בדוכן שלך ויכול להשפיע לחלוטין על מצב המכירות באותו יום.


אז ספרי לי איך היה ביריד ומה הטיפ שלכן ליצירת דוכן מוצלח ונעים 🙂



bottom of page